Saturday, October 31, 2020

KAYMAN Coalberry Cleanser Review

COALBERRY CLEANSER (CBC)


Hello Everyone!

Tengok tajuk pun dah tahu kan I nak review apa, hahahah excited jugak sebenarnya hahaha tapi seriously nak update satu post ni memerlukan kesabaran yang tinggi jugak lah. Btw thank you so much for those yang read my previous post & I dah replied all of your comments. Thank you ! *Big hugs*

Couple months ago Kayman ada launched dia punya new cleanser kan, haaa sis pun apa lagi terkial-kial la nak beli and cuba, hari-hari duk refresh twitter dengan instagram Kaymanhq sebab dah tak sabar nak  tengok Kayman new baby.  So, lepas dia launched i pun order la satu.  Before this I pakai coalface soap and kebetulan CBC ni ada brigthening ingredient which I memang dah lama cari cleanser yang ada brigthening power.

Basically I pakai dulu, tengok macam mana product ni react toward my skin I then baru I post a review. So far I love this coalberry cleanser berry berry much!


RM49 | 120 ML

Suitable of All Skin Type


WHAT IS COALBERRY CLEANSER?

CoalBerry Cleanser is a low-pH gel, light gel cleanser formulated with premium-grade activated charcoal, honey extract, and a special blend of 10 different berry extracts for a potent antioxidant shot. Enjoy the goodness of our CoalBerry Cleanser, including brightening, anti-inflammatory, and anti-aging effects. Ensure your skin is thoroughly cleansed, without the skin feeling dry or tight.

INGREDIENTS

Aqua, Ammonium Laureth Sulphate, Cocamidopropyl Betaine, Coco-Glucoside, Glyceryl Oleate, Fragaria Vesca L. (Strawberry) Extract, Euterpe Oleracea (Acai Berry) Extract, Vaccinium Cyanacoccus Rydb. (Blueberry) Extract, Rubus Idaeus Linn. (Raspberry) Extract, Lycium Barbarum L. (Gojiberry) Extract, Rubus Fruticosus L. (Blackberry) Extract, Vaccinium Macrocarpon (Cranberry) Extract, Vaccinium Myrtillus (Bilberry) Extract, Morus Nigra L. (Mulberry) Extract, Myrciaria Dubia (Camu-Camu) Extract, Peg-7 Glyceryl Cocoate, Polyquaternium-7, Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Phenoxyethanol, Triethylene Glycol, Camellia Sinensis (Green Tea) Leaf Extract, Poloxamer 184, Activated Charcoal Powder, Honey Extract, Aloe Barbadensis Leaf Extract, Disodium EDTA


The packaging is so stunning, sturdy and high quality.  Bottle dia gradient tau so tak perlu risau la cleanser nak habis ke macam mana memang boleh nampak guys.  Hitam bukan sebarang hitam ni.  

I rasa you guys boleh nampak dah  banyak mana I pakai kan.





Texture dia gel macam ni tapi dia punya consistency lebih halus compare to Coalface cleanser.  Dia ada bau berry tapi tak kuat sangat pun macam normal cleanser. 1 botol CBC ni tahan sampai 2 bulan sebab yang ni I purchased last month tapi tak habis lagi.


Personal Review

Have been using this CBC since last month, so far okay sangat, muka I takde breakout or tiny bumps.  Yes I perasan I dah takde tiny bumps not so sure because of this cleanser or my proper skincare routine.  I rasa both proper skincare routine and super good products.  I suka CBC punya ingredients ada 10 berries extract and charcoal. Bila you cuci muka pakai this cleanser sumpah best, I pakai twice per day in the morning and night routine.  CBC is so gentle tak buat your skin rasa macam tight or pedih tapi you akan rasa lembut and bersih gila seriously. CBC ni dia bukan yang jenis berbuih banyak tau & low pH cleanser suitable for all skin type,  yang bestnya dia boleh buat muka you rasa smooth and bersih.  

Tips!
Let say la, kalau you try lepas tu tetiba muka  you ada naik tiny bumps or small acne, maybe you can rest dulu for few days, rest okay bukan stop terus, just rest for 2 or 3 days mcm tu and then cuba pakai balik.  I pernah buat macam tu tau and kulit I boleh adapt product tu sampai sekarang. It is depends on your skin concern actually tapi boleh try.

Rate : 9.8/10
Repurchase : YES

How to Use ?

I guna 4 pumps and then gosok kat tapak tangan sampai keluar buih then apply ke seluruh muka and leher, you gais boleh cuci muka by practicing yang 60 second rules tu untuk make sure muka you betul-betul bersih tapi jangan terlalu lama la nanti kering pulak muka tu.  Lepas pakai you akan rasa muka you bersih and lembut gila macam kulit baby. I can guarantee hundred percent!

PM Routine :
  • Oil cleanser > CBC > Toner > Essence > Serum > Moisturizer

AM Routine : 
  • CBC > Toner > Essence > Serum > Moisturizer > Sunscreen

Where to Purchase ?

I selalu beli Kayman product with their authorized agent, I can suggest you 2 agents yang trusted and service terbaik gila.  I selalu repeat purchase from both agents sebab banyak dapat free gifts.  Or you guys also can purchase thru Kayman official website jugak.  I dah letak link siap-siap kat bawah, korang just tekan je link tu okay.

Instagram : Meiyoo_Beustyle (Amirah)

Instagram : Skincarestuffmy (Nani)

Kayman WebsiteCoalberry Cleanser



My current skin condition, haritu I ada parut kat pipi but now macam dah okay. Kadang I ada jugak minor breakout during my period time macam tu, but no need to worry we are human, normal la kalau ada acne and dark spots semua tu because we are all human. Embrace yourself girls!

So if korang ade soalan or macam ragu-ragu ke, please feel free to comment  below or just DM me on my socmed. I will make sure I will reply all of your questions.

Instagram : hdyhibrahim
Twitter : Dayah_MF

I rasa itu saja honest review I, take care and stay safe everyone.  Do not forget to wash and sanitize your hand frequently yaa.  Thank you so much for reading.  


Love,
Hidayah

13 comments:

  1. Hi, Sebotol cleanser you tahan berapa lama if used twice a day?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi babe , dah sebulan lebih tapi still tak habis lg. I pakai 4 pumps tau & sometimes lebih hehehe. I rasa CBC lagi jimat compare to my previous cleanser.

      Delete
    2. tengs! i pakai coalface soap tak sesuai so i dah stop lepas 2 weeks pakai. tengok review coalberry semua cam ok so i nak try la.

      Delete
    3. Most welcome babe. Cbc is now on sale. i hope cbs will work well on youuu . 🌹💕

      Delete
  2. Hi i nak tanya muka i ada parut jerawat also redness mcmtu if i guna coalberry clenaser agak agak boleh hilang tak ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi awak, awak boleh try. mcm i utk parut i akan pakai rosa glow treatment essence sbb ada alpha arbutin, utk redness you boleh pakai serum kayman. sbb dia boleh calm the redness. tp dlu i ada bumps and small redness i pakai coalface soap semua hilang & bru i tukar tu cbc . 🌹

      Delete
  3. hi saye nak tanya ,kalau nak rest dari clenser mcm mn ? i should skip cleansing guna cleanser ke ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Aishah, haritu i rest pakai cleanser yg baru and I basuh guna air & scrub je 🥰🥺

      Delete
  4. Hai! Sis pakai mask and scrub apa ya for ur face? 🥺

    ReplyDelete
  5. Hai! Sis pakai mask and scrub apa ya for ur face? 🥺

    ReplyDelete
  6. Hai! Sis pakai mask and scrub apa ya for ur face? 🥺

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi dear. I pakai oatmeal tumeric mask & scrub. You boleh beli dekat ig @yelloskincarehq . Highly recommended. Nanti I buat review okay dear hehe

      Delete

Thank you for reading. Leave your comment below :)