Wednesday, October 30, 2013

You get, What you give.


Hello Wednesday ..




Whatever you give to life. It gives it back. What goes around comes around. It's called Karma baby ..

Sekian...

Sunday, October 27, 2013

Hanya Love Dia :)

Good Morning Love :)

Jatuh cinta, mencintai, menyayangi dan kecewa. Itu mungkin perkara yang boleh dikatakan semua orang pernah melaluinya kan? Kita sedih,kita menangis, kita rebah, kita terluka, hanya kita yang tahu betapa peritnya apa yang kita lalui. Hanya kita. Orang takkan tahu, orang hanya mampu berkata-kata tanpa cuba selami apa yang kita rasa. Luka di tangan boleh di lihat, tapi luka di hati hanya tuhan saja yang tahu.


Yer.. aku perempuan same seperti perempuan lain juga, yang pernah dikecewakan oleh manusia yang tidak menghargai apa yang ada di depan mata. Aku yang tidak pernah kenal erti putus asa untuk terus tersenyum, walaupun senyuman itu hanya pura-pura *fake*. Aku yang pernah rebah tersungkur dulu, tapi semuanya berubah bila aku mengenali seorang lelaki yang bernama Mohd Firdaus. Lelaki yang dulu aku kurang suka sebab selalu buli aku masa sekolah, tapi hari ini.. dia lah lelaki yang aku paling sayang :)





Dia lelaki yang mampu buat aku buat aku tersenyum, ketawa riang dengan lawak jenaka nya. Senyuman yang tidak pernah lekang di bibir nye membuatkan aku tenang bila memandangnye. Sikapnye yang selalu ambil berat tentang aku membuat aku lebih menyayangi dia. Dia lelaki tidak pernah kenal erti putus asa, yang sentiasa berkorban demi orang yang dia cinta.





Dia lelaki yang pernah dikecewakan oleh cinta lama nye.. Yer, kami same-same pernah dikecewakan. Rebah tersungkur pun hanya diri sendiri yang menanggungnya, hati yang terluka hanya kita yang merawatnye,  dan hati yang kecewa hanya kita yang memujuk nye sendiri untuk bangkit kembali.




Hubungan aku dengan dia kian hampir 2 tahun. Berputik sejak dua tahun yang lepas. Susah-senang kita tetap bersama. Jatuh bangun hanya aku dengan dia yang melaluinye. Balik dan pergi sekolah sentiasa bersama. Study, makan pun bersama. Kemana aku pergi pasti ada dia yang sentiasa menemani. Mungkin dia khuatiri akan keselamatan aku. Terima kasih yang tidak terkira hanya aku mampu katakan.


Tidak ada perkara yang lebih membuat aku bahagia selain mempunyai seorang lelaki yang boleh menjadi cinta hati dan sahabat sejati untuk aku. Yang sentiasa mendengar masalah dan keluhan perempuan "kenit" ini. Nasihat,sokongan dan teguran nye yang sentiasa menyedarkan aku bila mula perlahan-lahan jatuh kerana penat dengan kerenah manusia.




Walaupun aku sakit,aku sedih,aku kecewa,aku terluka. Tapi aku tetap bertahan dan terus bertahan. Aku kuatkan diri untuk teruskan berdiri demi kau. Kau tahu kenapa?? Sebab sayang kau sangat. Kau kena tahu.. Aku sentiasa ada bila semua orang di sekeliling kau tinggalkan kau. Aku sentiasa support kau walaupun dari jauh. Aku akan sentiasa ada dengan kau. Ingat tu :')


Tak perlu ada crush, tak perlu melayan dan bermention dengan lelaki lain, kerana yang satu sudah ada di hati. Lelaki yang boleh menerima aku seadaanye. Bila keluar dengan nya, aku sangat selesa sebab aku tak perlu nak cover cantik/comel sebab aku tahu setiap kekurangan aku, dia boleh menerima nye :)



Aku bahagia.. Yer bahagia even banyak dugaan yang kita lalui, tapi kita tetap bersama. Kau selalu cakap "Tetapkan hati, dan kita akan bersama".Aku masih genggam kuat apa yang kau kata. Aku tahu kau lain.. Aku hanya mampu berdoa apa yang terbaik untuk kita. :)

"Kau lelaki yang aku sayang,cinta.Aku sentiasa ada untuk kau "

Lot of love : SN_Hidayah :)

Wednesday, October 23, 2013

Ohh BFF :)

Assalamualaikum and Anyeonghaesayo..

*Tarik nafas*-- *angkat tangan letak kat dada*, jantung masih berdegup lagi kan? Syukur alhamdulillah Allah masih  beri peluang untuk kita meneruskan kehidupan hari ni.Hmm boleh dikatakan lama jugak lar aku tak blogwalking dan main follow-memollow ni.Hari ni sempat jugak lar aku buat benda tu.


Okay, balik pada tajuk kat atas. "BFF" bukan boyfriend forever tau. Haha. Kalau dalam hubungan persahabatan ni, mesti ada sorang kawan yang kita paling rapat kan? tempat kita share masalah kita,kita mintak tolong atau pape jer lah. Mesti ada kan?. Haa tapi aku ada dua, haha *tamak haloba*. Ehh mana ada tamak, sebab diaorang tu boleh dipercayai dan sudi hulurkan bantuan bila aku memerlukan. Cehhh. Yup, seriously aku senang bila dengan diaorang. Diorang baik,sporting, kelakar, tak kedekut dan yang penting sekepala dengan aku. Tu yang best. Auwmm. Moh lerr usha-usha gerangan mereka berdua. Cekidaut !


Yang sebelah kiri aku tu nama dia Erra.Susah senang,masalah aku dengan bf 
kew,aku lebih senang share dengan dia,sebab dia memahami aku.Ohhh rindu
 kian menguasai diri pada mu.. haha. Sweet-sweet gitew ma :)



Yang ni pulak Adawiyah. Aku panggil dia "Dayah kuasa 2". Hahaha
Sumpah best kalau lepak dengan dia. Pemurah hati orang nye :)



Yang ni diri aku sendiri nama dia Siti NurHidayah Bt Ibrahim,
tuan tanah Kampung Kedaun. Haha *kekoyaan* :3



Haaa.. tu dia sekeping dua gambar mereka yang terselit aku kat dalam gambar tu jugak. Actually, aku rindu  sangat dengan diorang ni, sorang kat Selangor dan sorang lagi stay kat hostel. Maka tinggal lah diri aku seorang duk membina badan kat rumah :3. Redha jer dah takdir nak buat macam mana kan. Hehe.Haa aku rasa sampai disini jer tangan rajin ni menaip yer.. Mata pun dah mengantuk botingket-tingket dah ni. Tapi mama cakap ''tak elok tidur petang, nanti otak jadi lembap''. So tahaaannnnn! :) 


A true friend is someone who sees the pain in your eyes while
everyone else believes the smile on your face :)


Thank a lot babe. xoxoD

Sunday, October 13, 2013

Everyone Makes Mistake .


Assalamualaikum & Annyeonghaesayo





Alhamdulillah I'm still alive, still breathing..
Say "Hye'' to the world. Letih doe baru balik pergi pejabat
 pos, boleh tahan lar ngantuk nye duduk kat dalam tu.
Tetiba rasa macam nak demam ni buat aku
 lemah semangat jer nak menaip. :'(



Semua orang pernah melakukan kesilapan kan?
Yer..termasuk aku jugak. Aku buat kesilapan yang boleh
dikategorikan teruk kut. Aku rasa tak yah tahu lah apa yang aku
buat tu, biar aku dengan dia jer yang tahu. Lain yang diharap lain jadinye
.Hmm..Sumpah aku sedih, aku kecewa. Tapi apa aku boleh buat.
Aku redha, dengan lapang dada aku terima seikhlas hati apa
pun yang terjadi walaupun kekadang ia menyakitkan hati aku sendiri.
Sebab aku tahu setiap yang terjadi ada hikmah di sebalik nye kan?


Secara jujurnye, dari kesilapan tu jugak yang banyak menyedarkan aku.
Aku untung sebab aku sedar ketika dia masih bersama aku. Alhamdulillah :)
Aku lebih menghargai,menghormati, dan lebih tenang. Tapi yang sedihnye,
kami tak macam dulu. Mungkin sebab jarak kut, lepas tu masing-masing busy 
dengan pelajaran.  Tapi aku kena sabar, kena kuat untuk pulihkan 
dia balik. Aku tahu dia kecewa. Dan aku faham sangat perasaan dia.
Tapi dia pun kena berusaha jugak. Takkan aku sorang jer. 



Dan aku tahu, sebab hal tu jugak yang menyedarkan dia jugak.
Tapi dia beruntung, sebab walau apa pun terjadi, macam apa pun
keadaan dia. Aku tak pernah tinggalkan dia pun. Dan dia juga
tahu diri aku ni macam mana, sifat aku macam apa. Apa yang
aku tak suka, apa yang aku suka, apa yang aku boleh makan dan
apa yang aku tak boleh makan semua- semua lah dia tahu. Yup sebab
kami terlalu rapat. Tapi bila jadi macam ni tu yang menyedihkan dan
menyakitkan aku.. Tapi dia pun dah beransur pulih, Alhamdulillah.



Aku harap lepas ni, aku atau dia takkan ulang kesilapan
yang sama balik.Banyak aku belajar wei. Tu dah lebih 
daripada cukup dah. Terseksa kut jiwa aku. Stress tahap
gaban, rasa macam nak hantuk-hantuk kepala aku biar terburai
lepas tu K.O. *idea yang menyakitkan 8 :3


Haa. aku rasa setakat tu jer kut aku nak luahkan yang
terbuku dalam hati nim.. Penat sebenarnye ni :)
Eh..bestnye berangin kat dalam bilik aku ni, lepas tu
layan lagu One Republic- "If i lose myselft "
Lahai indahnye dunia.. Aurrmm ;*


Looking back, makes me smart.
Looking forward, makes me mature.
Looking down, makes me wise.
Looking UP, makes me strong.


I was smiling  yesterday, I am smiling today
and I will smile tomorrow. Simply because
life is too short to for anything.



As long as you love me. Thank. Bye :*

*mohon maaf paling sejuta entry dah rojak plus merapu, haha*